Zámerom titulu je upriamiť pozornosť na vybrané didaktické aspekty výučby,ktorých aplikovanie a rešpektovanie v pedagogickej praxi zvýši efektivitu práce učiteľa, uľahčia a najmä zatraktívnia proces učenia sa žiakov. Škola sa tak stane atraktívnym a... Zobraziť viac
Klíma školy a klíma triedy sú významnou emocionálnou záležitosťou. Škola musí byť nielen miestom poskytujúcim žiakom nové... Zobraziť viac
Poznatky vývinovej psychológie umožňujú pedagógovi lepšie poznať dieťa, ktoré učí a vychováva. Žiaduci efekt... Zobraziť viac
Sebareflexia v práci učiteľa je tou oblasťou, ktorá mu umožňuje vlastné sebazdokonaľovanie a súčasne je aj činiteľom proti... Zobraziť viac
Kniha nadväzuje na text, ktorý bol vydaný v roku 2003 pod názvom "Vyučovanie v otázkach a odpovediach." ( E. Petlák, J. Komora). Uplynulých desať rokov potvrdilo, že jeho obsah splnil svoje poslanie. Presvedčili o tom mnohé listy od čitateľov, ktorým... Zobraziť viac
Stimulačno-obohacujúci program KO-SE-TO pre materské školy. Cieľom knihy je predchádzanie možnej stagnácii a... Zobraziť viac
V posledných desaťročiach narastá vplyv nových výchovných prístupov v školách, pribúdajú práce, ktoré vytvárajú koncepcie výchovy a vzdelávania žiakov v škole. Tieto koncepcie požadujú zaviesť do praxe teóriu tvorivo – humánnej výchovy... Zobraziť viac
Zamýšľate sa nad tým, prečo sú niektoré idey úspešnejšie ako iné? Zaujíma vás ako vzniká vplyvná idea? Máte odpoveď na otázku, ktoré ideové iniciatívy určujú našu dobu a ktoré formovali 19. a 20. storočie? Súhlasíte s tým, že žijeme v dobe... Zobraziť viac
Druhý zväzok diela Čas a rozprávanie, ktorého ústrednou témou je: konfigurácia alebo stvárňovanie času vo fikčnom rozprávaní. Zobraziť viac
Z obsahu: Poradenstvo. Školský poradenský systém. Výchovný poradca (Rámec pre pôsobenie výchovného poradcu, odborné,... Zobraziť viac
Publikácia obsahuje výroky a heslá vynikajúcich i slávnych tvorcov vo vede, technike, kultúre a umení, v politike,... Zobraziť viac
Kapitoly učebnice vytvárajú východiskovú orientáciu vo väčšine problémov, ktoré sú súčasťou odbornej erudície každého učiteľa... Zobraziť viac
Vademecum vyučovania Zobraziť viac
V prvej časti (Pedagogická antropológia I) sa autor sústredil výhradne na jednu zložku procesu školovania – výchovu a jej antropologické koreláty. V predkladanej druhej časti (Pedagogická antropológia II) sa sústredí na jeho ostatné komponenty... Zobraziť viac
Predkladaná publikácia sa pokúša pomenovať symptómy a jednotlivé kroky civilizačného odumierania. Západ zaniká a zaniká skôr, ako je predppokladaná doba jeho prirodzenej životnosti,... Zobraziť viac
Autor sa pokúša predstaviť alternatívy k čisto chronologickému podaniu dejín vedných disciplín a vedných odborov a tiež schodné a menej schodné cesty ich artikulácie na určité významové jednotky (úseky, štádia či obdobia)... Zobraziť viac
Autori sa zaoberajú výskumom problematiky logiky a metodológie vied . Úvod do metodológie spoločenských vied je pokus o systematický a vlastný výklad problematiky metodológie spoločenských vied i hodnotenie stavu problematiky v danom období.... Zobraziť viac
Dať zbohom Marxovi, zabudnúť na neho? Dá sa to vôbec vzhľadom na to množstvo kníh, ktoré inšpiroval a ktoré boli o ňom napísané? Dá sa to vzhľadom na pozitívnu a negatívnu charizmu jeho ideí? Dá sa to vôbec čo už len vzhľadom na to... Zobraziť viac
Základný zdroj filozofických problémov je potrebné hľadať v každodennosti. Náš život je neustálym rozhodovaním o tom, čo je pre nás reálne a čo fiktívne, čo je dôležité a čo vedľajšie, čo je možné a čo nie... Zobraziť viac
Základný zdroj filozofických problémov je potrebné hľadať v každodennosti. Náš život je neustálym rozhodovaním o tom, čo je pre nás reálne a čo fiktívne, čo je dôležité a čo vedľajšie, čo je možné a čo nie... Zobraziť viac