Text publikácie je rozvrhnutý do troch tematických častí. Prvé dve majú teoretickú povahu, tretia časť má aplikačný charakter. Cieľom prvej časti je ohraničenie tematického a kompetenčného poľa sociálnej pedagogiky... Zobraziť viac
Obsahom publikácie sú nasledovné témy: Vymedzenie predmetu pedagogickej antropológie, Proces školovania a jeho základné komponenty, Výchova - základné vymedzenie, Prístupy mapujúce východiskový bod výchovy, Prístupy mapujúce cieľový bod výchovy... Zobraziť viac
V prvej časti (Pedagogická antropológia I) sa autor sústredil výhradne na jednu zložku procesu školovania – výchovu a jej antropologické koreláty. V predkladanej druhej časti (Pedagogická antropológia II) sa sústredí na jeho ostatné komponenty... Zobraziť viac
Predkladaná publikácia sa zaoberá otázkou, čím všetkým, a či vôbec, môže filozofia, a zvlášť filozofická antropológia, prispieť k poznaniu človeka a kde naopak musela v riešení uvedenej otázky prenechať iniciatívu konkurenčným diskurzom. Cieľom... Zobraziť viac
Obsahom publikácie sú nasledovné témy: Vymedzenie predmetu pedagogickej antropológie, Proces školovania a jeho základné komponenty, Výchova - základné vymedzenie, Prístupy mapujúce východiskový bod výchovy, Prístupy mapujúce cieľový bod výchovy... Zobraziť viac
"Svet sa dnes zásadne mení. Ak sme pred niekoľkými storočiami začali svetu vtláčať svoju vlastnú ľudskú pečať, dnes sa situácia mení v tom, že niektoré naše výtvory sa osamostatnili a začínajú dnes preberať iniciatívu..." Zobraziť viac
Autor sa pokúša predstaviť alternatívy k čisto chronologickému podaniu dejín vedných disciplín a vedných odborov a tiež schodné a menej schodné cesty ich artikulácie na určité významové jednotky (úseky, štádia či obdobia)... Zobraziť viac
Predkladaná publikácia sa pokúša pomenovať symptómy a jednotlivé kroky civilizačného odumierania. Západ zaniká a zaniká... Zobraziť viac
Podľa amerického sociobiológa Edwarda Osborna Wilsona antropológia patrí k vedám, od ktorých ľudia očakávajú poznanie, ktoré... Zobraziť viac
Publikácia predstavuje sociálnu filozofiu v zornom poli jej možného využitia v edukačej praxi... Zobraziť viac