Ladislav Mednyánszky bol jedným z najvýznamnejších maliarov prelomu 19. a 20. storočia. Galéria Nedbalka spravuje vynikajúcu kolekciu jeho diel, ktorú od svojho založenia... Zobraziť viac
Medvecká bola svojou tvorbou, životom i kultúrno-spoločenskou prácou pevne spätá s rodnou Oravou. Vyštudovaná učiteľka pôvodne pôsobila na viacerých oravských školách. Už vtedy spoznala krásu prírody a ľudí Oravy. V zložitých rokoch 1942 – 1947... Zobraziť viac
Kroky Andreja Barčíka (1928-2004), výtvarne aj organizačne aktívnej osobnosti, neboli nesmelým balansovaním, ale zanechali v slovenskom umení nezmazateľnú stopu. Jeho meno je späté so Skupinou Mikuláša Galandu, v ktorej... Zobraziť viac
Galéria Nedbalka má vo svojej zbierke zastúpeného Ladislava Guderna kvalitnými dielami, ktoré umožňujú podať ucelený pohľad... Zobraziť viac
Kompánkove diela v zbierke Galérie Nedbalka sú ukážkou jeho obľúbených námetov od zasnežených dediniek a fašiangových... Zobraziť viac
Milan Vagač (1987) sa zaoberá skúmaním formálnych a obsahových možností maľby, jej úlohou v postdigitálnej dobe a prekračovaním hraníc klasických vyjadrovacích prostriedkov. Uvažuje o funkcii maľby v kontexte súčasnej doby, v ktorej digitálne... Zobraziť viac
Koncom šesťdesiatych rokov sa v tvorbe Kolomana Sokola, významnej osobnosti slovenského výtvarného umenia, ktorá svojím umeleckým a humanistickým posolstvom výrazne prekročila hranice Slovenska, začína posledná tvorivá etapa. Zmena jeho myslenia aj... Zobraziť viac
Katalog mapuje tvorbu Mirka Kaufmana (1963) z posledních let, kdy prostřednictvím své tvorby hledá vztahy viděného a neviděného, známého a tušeného. Autor se zaměřil především na portrétní tvorbu, přičemž portrét nevnímá jako portrét konkrétní osoby, ale Zobraziť viac
Obrazová publikácia o súčasnom výtvarnom umení... Zobraziť viac
Maliarske diela Júlie Piačkovej charakterizuje formálna hra s líniami, plochami a farbami, objavuje sa v nej ale aj jej textilná minulosť. V čiaracg sú zakódované rôzne ornamentiky používané v... Zobraziť viac
Katalog k výstavě kreseb a prací na papíře Jiřího Načeradského (1939 - 2014), Josefa Bolfa (1971) a Lubomíra Typlta (1975) je prezentací tvorby bývalého profesora a jeho dvou výrazných žáků. Námětem výstavy je zpřítomnění... Zobraziť viac
William Turner bol nielen plachý a trochu výstredný samotár, ale aj mimoriadne produktívny umelec, ktorý sa rýchlo stal... Zobraziť viac
Koncepcia publikácie je prirodzene rozdelená do troch častí podľa jednotlivých autorov v chronologickej postupnosti ich tvorivých dráh. Kurátor výstavy Karol Maliňák jednotlivé diela a skupiny diel začleňuje do časových súvislostí ... Zobraziť viac
Obrazy sú charakteristické budovaním deja – drámy prostredníctvom svetla, kontrastom historickej atmosféry a aktuálneho spoločenského diania s akcentom na globálne témy alebo lokálne problémy. To je základná os, na ktorej sa pohybuje od čias štúdií... Zobraziť viac
Publikácia zaznamenáva stretnutie medzinárodne rešpektovaných odborníkov na vizuálne umenie strednej a východnej Európy, ktorí 2. novembra 2015 na pôde Domu umenia/Kunsthalle Bratislava prednášali a diskutovali o provokatívnom návrhu... Zobraziť viac
Milan Dobeš je zriedkavým prípadom slovenského umelca, ktorý sa etabloval na medzinárodnej výtvarnej scéne už v polovici šesťdesiatych rokov minulého storočia. Po ranom období ovplyvnenom impresionizmom a zameranom na motívy Bratislavy sa vo svojom... Zobraziť viac
Viera Kraicová /5.júl 1920, Modra – 29.apríl 2012, Bratislava) bola významná predstaviteľka slovenskej maľby a ilustrácie, ktorej tvorba sa vymyká generačným nástupom a škatuľkám súdobých... Zobraziť viac
V zvláštnej kultúrnej situácii, keď sa v 2. polovici 80. rokov 20. storočia synchronizovali nesúrodé a konfliktné hnutia, bola SYZÝGIA veľmi špecifickou skupinou. Astronomický význam jej názvu... Zobraziť viac
Publikace vychází jako doprovodný katalog k retrospektivní výstavě avantgardního umělce Avděje Ter-Oganjana V prdeli (aneb „Muzeum ruského futuristy“), která... Zobraziť viac
Sklo je predovšetkým sochársky materiál, aj keď zatiaľ tak nie je primárne chápané. Umožňuje vyjadriť sa v priestore a navyše tento priestor uzamknúť alebo dokonca rozšíriť v samotnej sklenenej hmote. Jednotliví autori ukazujú rôzne spôsoby, ako tento... Zobraziť viac