Publikácia je pomôckou pre zavedenie a udržiavanie systému manažérstva kvality podľa nového vydania normy ISO 9001:2008, ktorá nahrádza normu ISO 9001:2000. Zaoberá sa výkladom požiadaviek uvedenej normy a upozorňuje na slabé miesta zavedených systémov.
Venuje sa popisu požiadaviek normy ISO 9001:2008 (slovenská verzia tejto normy je označená ako STN EN ISO 9001:2009), teórii vykonávania interných auditov predpísaných touto normou a uvádza modelový príklad plánovania, prípravy a realizácie konkrétneho interného auditu. Autori na základe mnohoročnej skúsenosti s internými, certifikačnými a kontrolnými auditmi uvádzajú príklady najčastejšie zistených nezhôd. Text je doplnený viacerými obrázkami umožňujúcimi lepšie pochopenie problematiky.
Publikácia je určená pre všetkých, ktorí sa chcú o systéme manažérstva kvality niečo dozvedieť, ale najmä pre pracovníkov zodpovedných za zavedenie systému, ako aj pre interných audítorov, preverujúcich jeho funkčnosť a efektívnosť. Je vhodná pre samoštúdium, alebo ako študijný materiál pre podnikové vzdelávanie a kurzy.
Z obsahu:
Prístupy k definovaniu kvality
Vývoj systémov kvality
Prehľad noriem ISO vzťahujúcich sa k systému manažérstva kvality
Motívy zavádzania systému manažérstva kvality
Efektívnosť systému manažérstva kvality
Požiadavky normy ISO 9001:2008
Procesný prístupy
Procesy obstarávané externe
Vzťah k norme ISO 9004 a kompatibilita s inými systémami manažérstva
Model systému manažérstva kvality podľa normy ISO 9001
Požiadavky na dokumentáciu
Zodpovednosť manažmentu
Manažérstvo zdrojov
Realizácia produktu
Meranie, analýza a zlepšovanie
Teória k interným auditom
Účastníci interného auditu
Metodika vykonávania interných auditov
Plánovanie auditov
Príprava auditu
realizácia auditu
Vyhodnotenie auditu a zlepšovanie
Prípadová štúdia
Komunikácia pri audite
Rok vydania:
2009Rozmer:
149×215 mmPočet strán:
108Väzba:
brožovanáJazyk: slovenčina