✅ Poštovné ZADARMO nad 39€ ✅ Knižná akcia každý mesiac ✅Výhodné ceny ✅Bezpečný nákup
V rubrike STUDIUM sa druhé tohtoročné číslo Kino-Ikonu vrátilo k veľkej téme filmovej teórie – vplyvu filozofie Henri Bergsona na myslenie o filme. Na toto spojenie nanovo poukázala Briana Čechová z pražského NFA v texte Bergson a film.
Hlavnou témou druhého čísla sa stal SÚČASNÝ TALIANSKY FILM poslednej dekády.
Po úspešnom nadviazaní spolupráce s talianskymi partnermi z Neapola – prehliadka slovenských filmov vo viacerých mestách v roku 2009, špeciálne číslo Quaderni Cinemasud venované len slovenskej kinematografii – sme s pomocou Paola Speranzu a Tiziany d´Amico obrátili pozornosť späť, na súčasný taliansky film. Vznikla zostava pôvodných článkov talianskych študentov a pedagógov (najmä z Neapola a Ríma) o rôznych dielach či autorských rukopisoch známych i aktuálne sa presadzujúcich tvorcov.
Okrem širšieho všeobecného predstavenia vývoja talianskej kinematografie poslednej dekády (P. Speranza) tak podrobnejšie predstavili tvorbu napr. Marca Bellocchia, Lucu Guadagnina Marca Tullia Giordana, Saveria Costanza, Giorgia Dirittiho a ďalších. V textoch aj našich autorov sa číslo venuje aj jednotlivým výrazným titulom posledných 10 rokov – od Gomory (Garrone), cez Sviatočný nedeľný obed (Di Gregorio) po Ja som láska (Guadagnino).
Časopis FRAME rovnako nadviazal na taliansku tému v Kino-Ikone.