Keď spisovateľka Maureen Paschalová uvedie na trh svoj nový bestseller, v ktorom dramaticky opisuje, ako objavila evanjelium napísané Ježišovou rukou, vyvolá na celom svete búrku polemík a diskusií. Škandalózne titulky o jej milencovi Bérengerovi Sinclairovi otrasú Maureeninými plánmi a zavedú ju do Florencie.
Maureen a Bérenger vyhľadajú v Toskánsku svojho duchovného učiteľa Destina, ktorý trvá na tom, že dvojica má študovať život jedného z najväčších Princov básnikov v dejinách: Lorenza de Medici, krstného otca talianskej renesancie. Bérenger je Princom básnikom podľa starovekého proroctva a jeho osud je prepojený s osudom Lorenza de Medici. Ak má Bérenger naplniť svoje poslanie, musí odhaliť tajomstvá mediciovskej rodiny - a odhalí pritom šokujúcu pravdu, ukrytú za zrodom renesancie. Tieto heretické tajomstvá sú z istých dôvodov ukryté a existujú ľudia, ktorí urobia čokoľvek, len aby zabránili Bérengerovi ujať sa svojej úlohy. Renesancia so sovjím duchovným napätím a heretizmom nám ožíva pred očami, len čo Maureen rozlúšti šifry ukryté vo veľkých majstrovských dielach priateľov Lorenza Nádherného: Donatella, Botticelliho a Michelangela. Maureen odhaľuje pravdu ukrytú za legendou o rímskom stotníkovi, ktorý svojou kopijou prepichol bok Ježiša na kríži...
Krásne prostredie renesančného aj súčasného Talianska pred nami ožíva v duchovne ladenej detektívke pripomínajúcej najlepšie stránky Dana Browna.
Ukážka textu z knihy
DESTINO im rozprával príbeh Lorenza a Kolombíny, porozprával im o tom, aké utrpenie im spôsobovalo vynútené odlúčenie, a Maureen plakala. Keď si prezreli Kolombínine obrazy v Uffizi, zvolal ich do Petrinho apartmánu.
„Čas sa vracia, však?“ opýtala sa ho. „Kolombína a Lorenzo nemohli byť oficiálne spolu. A to isté teraz platí o mne a Bérengerovi. Vždy znovu a znovu, ten istý kolobeh. Ježiš a Magdaléna, Matilda a Gregor, Lorenzo a Kolombína. A teraz Bérenger a ja – ani my nebudeme môcť byť spolu, ako sme snívali. Ďalší pár oddelený závažnými okolnosťami. Takže toto je moja skúška?“
„Čo vnímaš ako svoju skúšku?“
„Dokážem byť taká nesebecká ako Kolombína? Budem vedieť prijať, že osudom Bérengera je byť Princom básnikom a vychovať ďalšieho muža, a že toto je pre svet dôležitejšie ako naše vlastné šťastie?“ Potláčala slzy a pokračovala: „Ale prečo? To chcem vedieť, Majster. Prečo?“