Máj, nové knižné zľavy až do 80% maj!

Počítanie soba Boba - 1. diel

Cvičenie pre rozvoj matematických schopností a logického myslenia pre deti od 3 do 5 rokov - Publikácia Počítanie soba...


🍎 Vypredané
4,98€

✅ Poštovné ZADARMO nad 39€ ✅ Knižná akcia každý mesiac ✅ Bezpečný nákup

Cvičenie pre rozvoj matematických schopností a logického myslenia pre deti od 3 do 5 rokov - Publikácia Počítanie soba Boba
-1.diel obsahuje:

  • 1)námety pre rozvoj matematických schopností pre detí vo veku od 3 do 5 rokov, pomocov ktorých sa rozvinie:

    • používanie výrazov, ktoré vedú k porovnávaniu, zrovnávaniu, vytvoreniu matematických predstáv a pojmov
    • myslenie, logické uvažovanie
    • priestorové vnímanie




  • 2) metodiku rozvoja matematických schopností pre rodičov a učiteľov, ktorá

    • upozorňuje na úskalia pri nácviku predčíselných a neskôr čiselných predstáv
    • zhrňuje zásady, ktoré by sa mali dodržiavať pri práci


Publikácia Počítanie soba Boba - 1.diel sa vymyká bežným príručkám, ktoré sú u nás na trhu a zaoberajú sa prípravou na matematiku a predovšetkým matematickým myslením. Jej zvláštny prínos je v tom, že autorka nepozerá na matematické schopnosti iba ako na schopnosť počítať, ale zameriava sa na porozumenie matematickým operáciam v širokom zmysle toho slova. Dostáva sa tak k nám aj to, čo sa v niektorých zahraničných odborných kruhoch predpokladá, že rozvoj kognitívnych, poznávacích funkcií je predpokladom preto, aby sme predchádzali u žiakov problémom v matematike. Mnohé z týchto detí sa uchyľujú k bezmyšlienkovitému učeniu memorovaním a iba reprodukovaním toho, čo sa im povedalo. Dokonca niektorí učitelia sa domnievajú, že pamäťové učenie početných príkladov, nielen v sčítaní, ale dokonca aj v násobilke, je najlepšou metódou učenia matematiky.


V našom prostredí sa stretávame aj s názorom, že nie je nutné, aby sa dieťa naučilo matematiku, môže používať kalkulačku. To sú úplne mylné predstavy tých, ktorí práve preto, že počítať vedia, používajú tieto nástroje. Zjednodušujú si výsledky matematických operácií, pretože rozumenjú ich procesu.


V skutočnosti by nemal byť poznávací prístup v matematike podcenený už v období materskej školy. To predpokladá, že je dieťa dobre oboznámené a presne používa pojmy, ktoré vymedzujú priestor, neskôr čas a poradie.


Autorka preto dobre uvádza dieťa do jednotlivých pojmov, pomocou základnej myšlienkovej operácie - porovnávania. To je základom každej kategorizácie, triedenia, zoskupovania podľa významu aj každého rozhodovania.


Cieľom výčby by mal byť rozvoj potreby spontánneho porovnávania u detí (R.Feuerstein). Preto je nutné vyzbrojiť žiakov nielen slovnou zásobou, pomocou ktorej môžu rozdiely a podobnosti medzi predmetmi a javmi popísať, ale aj presným vyjadrovaním, ktoré im pomôže porozumieť jednotlivým vzťahom. Preto by som odporúčala jednotlivé lekcie doplniť aj pozorovaním a porovnávaním predmetov a javov v najbližšom okolí dieťaťa, pri prechádzkach, pri prezeraní obrázkov v knižkách, vždy podľa daných meradiel (vyšší-nižší, a pod.)


Rodičom aj deťom prajem pekné chvíle strávené nad príbehom a úlohami.


Doc.PhDr. Věra Pokorná


prednáša na Karlovej Univerzite, Pedagogickej fakulte v Prahe, členka International Association of Instrumental Enrichment Trainers


Recenzie a kritiky

Rok vydania: 2006 ISBN: 9788025113172 Rozmer: 210×295 mm Počet strán: 64 Väzba: brožovaná Jazyk: slovenčina

Zaradené v kategóriách