Poznatky vývinovej psychológie umožňujú pedagógovi lepšie poznať dieťa, ktoré učí a vychováva. Žiaduci efekt... Zobraziť viac
Stimulačno-obohacujúci program KO-SE-TO pre materské školy. Cieľom knihy je predchádzanie možnej stagnácii a... Zobraziť viac
Kniha nadväzuje na text, ktorý bol vydaný v roku 2003 pod názvom "Vyučovanie v otázkach a odpovediach." ( E. Petlák, J. Komora). Uplynulých desať rokov potvrdilo, že jeho obsah splnil svoje poslanie. Presvedčili o tom mnohé listy od čitateľov, ktorým... Zobraziť viac
V prvej časti (Pedagogická antropológia I) sa autor sústredil výhradne na jednu zložku procesu školovania – výchovu a jej antropologické koreláty. V predkladanej druhej časti (Pedagogická antropológia II) sa sústredí na jeho ostatné komponenty... Zobraziť viac
Autor sa pokúša predstaviť alternatívy k čisto chronologickému podaniu dejín vedných disciplín a vedných odborov a tiež schodné a menej schodné cesty ich artikulácie na určité významové jednotky (úseky, štádia či obdobia)... Zobraziť viac
Zväzok Od Aristotela po Plotina je venovaný antickej filozofii, a to približne obdobiu od 4. storočia pred n. l. do 3.... Zobraziť viac
Dať zbohom Marxovi, zabudnúť na neho? Dá sa to vôbec vzhľadom na to množstvo kníh, ktoré inšpiroval a ktoré boli o ňom napísané? Dá sa to vzhľadom na pozitívnu a negatívnu charizmu jeho ideí? Dá sa to vôbec čo už len vzhľadom na to... Zobraziť viac
Téma publikácie je v slovenskom filozofickom, etickom i pedagogickom prostredí originálna, až priekopnícka. Otvára pole pre uvažovanie v kontexte kultivácie porozumenia ľudskému svetu ako svetu hodnôt a zmyslu. Je to seriózny príspevok k otázke... Zobraziť viac
Paul Janka, jeden z najväčších zvodcov na svete. No nebol ním odjakživa! Ako on sám vraví, každý Casanova potrebuje určitý vývoj. Tak to bolo aj v jeho prípade. Do konca vysokej školy bol jeho život plný neúspechmi so ženami. Práve toto obdobie ho... Zobraziť viac
Základný zdroj filozofických problémov je potrebné hľadať v každodennosti. Náš život je neustálym rozhodovaním o tom, čo je pre nás reálne a čo fiktívne, čo je dôležité a čo vedľajšie, čo je možné a čo nie... Zobraziť viac
Základný zdroj filozofických problémov je potrebné hľadať v každodennosti. Náš život je neustálym rozhodovaním o tom, čo je pre nás reálne a čo fiktívne, čo je dôležité a čo vedľajšie, čo je možné a čo nie... Zobraziť viac
V posledných desaťročiach narastá vplyv nových výchovných prístupov v školách, pribúdajú práce, ktoré vytvárajú koncepcie výchovy a vzdelávania žiakov v škole. Tieto koncepcie požadujú zaviesť do praxe teóriu tvorivo – humánnej výchovy... Zobraziť viac
Zamýšľate sa nad tým, prečo sú niektoré idey úspešnejšie ako iné? Zaujíma vás ako vzniká vplyvná idea? Máte odpoveď na otázku, ktoré ideové iniciatívy určujú našu dobu a ktoré formovali 19. a 20. storočie? Súhlasíte s tým, že žijeme v dobe... Zobraziť viac
Druhý zväzok diela Čas a rozprávanie, ktorého ústrednou témou je: konfigurácia alebo stvárňovanie času vo fikčnom rozprávaní. Zobraziť viac
Vedecká monografia obahuje analýzu významných aspektov a priesečníkov spoločných dejinných a kultúrnych udalostí Rumunska a Slovenska resp. Česko-Slovenska v 20. storočí... Zobraziť viac
V knižnej publikácií Psychológia je venovaná pozornosť otázkam vymedzenia takých pojmov ako je duša, psychika, vedomie, ako aj ďalším psychologickým kategóriám (pociťovanie, vnímanie, imaginatívne procesy, mnemické procesy, myslenie, inteligencia a i.)... Zobraziť viac
Systematický výskum extrémizmu a jeho podhubia na Slovensku a v Českej republike patrí medzi prioritné oblasti záujmu sociológie, politických vied, práva a mnohých ďalších vedných disciplín... Zobraziť viac
Monografia reflektuje otázku interpretácie dejín prostredníctvom historického a filozofického prístupu, pričom sa koncentruje na filozofickú interpretáciu dejín u Martina Heideggera. Výnimočnosť Heideggerovej fenomenologicko-ontologickej optiky spočíva... Zobraziť viac
Kapitoly učebnice vytvárajú východiskovú orientáciu vo väčšine problémov, ktoré sú súčasťou odbornej erudície každého učiteľa... Zobraziť viac
Problematika postavenia žien v akademickom prostredí všeobecne a vo vede a výskume zvlášť nepatrí v našej spoločnosti k témam, ktoré sú v popredí teoretického, politického a širšieho spoločenského záujmu... Zobraziť viac